3.11.09

Kobiety. Nośmy je na rękach!

jurciopan przyuwidział nowy teaser*, a potem sprawdził w necie co i jak. Blogger "Czarno na Białym" domniemuje:
Na mieście właśnie pojawiły się nowe intrygujące billboardy z teaserowym hasłem: Kobiety nie chcą równych praw! Biorąc pod uwagę charakterystyczny krój zielonej czcionki jest to najprawdopodobniej wstęp do nowej kampanii Banku Zachodniego.



BZ WBK już wcześniej kilkakrotnie stosował takie zabiegi – przed pierwszą kampanią z Johnem Cleese'm pojawiły się billboardy z hasłem Wszyscy Biorą (to w zasadzie fakt – jp), a przed kampanią z Leo Beenhakerem – z hasłem Będą Zmiany
(tutaj pudło czyli brak spójności – jp).
Może to i BZ ale samo hasło jest niedostrzeganym na codzień truizmem – oczywiście, że kobiety nie chcą równych praw, chcą specjalnych przywilejów! I mężczyźni powinni zadbać by je otrzymały. Jest to naturalna prawda znana od zawsze (i przypominana – czy tylko przez JKM'a?).
"Czarno na Białym" konkluduje:
Bardzo jestem ciekaw, co też BZ WBK przygotował na jesień ... i mam nadzieję, że nie zatrudnił kolejnej przebrzmiałej międzynarodowej gwiazdy do swojej kampanii.
A jurciopan ma nadzieję, że rozwinięcie teasera go jednocześnie nie naprostuje – to hasło zasługuje na rozpropagowanie.
___

*
wiki (...) Jest to często stosowany chwyt marketingowy, mający na celu zwrócenie uwagi potencjalnych odbiorców na promowany produkt, który w chwili udostępnienia teasera nie jest jeszcze gotowy (...); jp – Tak określa się reklamę, która jest niedopowiedziana (nie zdradza przedmiotu reklamy), przygotowuje grunt pod point'ę dla następnej.
___
jurciopan pisał już o reklamie BZ [TUTAJ].

12 komentarzy:

  1. No to teraz feministki zrobią kupę ze złości.

    q-bazz

    OdpowiedzUsuń
  2. Albo wyrosną im te, no wiesz, brody ;)

    pzdr, jur

    OdpowiedzUsuń
  3. z takim teaser'em ta kampania zakończy się wielką klapą.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zobaczymy. Normalnie nie zwracam uwagi na tego typu "prowokacje" ale ta jest na swój sposób wyjątkowa – wydaje się im, że szokują, a tak naprawdę dla normalnego człowieka to jest oczywistość :)

    OdpowiedzUsuń
  5. może za tym hasłem kryje się jakaś inicjatywa polityczna, to by było ciekawe ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. najpierw pomyślałam że to propaganda przeciwko kobietom, potem że przeciwko mężczyznom, teraz myślę że co by z tego nie wynikło - nie będzie zaskoczeniem ani na plus ani na minus ;) po prostu kolejne "genialne" hasło które miało wywołać szok, wstrząs itd, a wyszło jak zwykle. pozdrawiam
    ps. hm, apetyczny blog ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak, wyjdzie z tego zapewne jakaś letnia rzecz ale jak na bank, ho ho, i tak ostro jadą ;)

    ad ps. Dzięki. Dobrze, że nie apatyczny :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Żenada... Chyba żadna kobieta nie sprzeda możliwości rozwoju za płytkie przywileje typu podawanie płaszcza. Choć, oczywiście, głupotą byłoby odrzucanie ich, kiedy nikt nie zabiera nam tego, co nam się należy, czyli wszystkiego, co jest dostępne dla facetów :)
    Reklama jest obelżywa wobec kobiet.

    OdpowiedzUsuń
  9. Spokojnie :) reklama jeszcze się nie skończyła, zapewne na końcu wszystko będzie "po staremu", a właściwie "po nowemu".

    Oczywiście nie neguję równości wobec prawa ale jednocześnie tęsknię do silniejszego rozróżnienia ról, uważam, że kobiety zostały oszukane i dopiero teraz prawdziwie stały się niewolnicami mężczyzn pod płaszczykiem "rozwoju". Poza nielicznymi wyjątkami, która kobieta chce wychodzić z domu do pracy? Potwierdzają to statystyki, że większość nie chce robić kariery zawodowej. Jednak skutecznie zapobiega temu system podatkowy.

    pzdr, jur

    OdpowiedzUsuń
  10. O! Tutaj JKM świetnie pisze o niuansach d...cji w kontekście różnic płci http://tiny.pl/hxr4q

    OdpowiedzUsuń
  11. Oczywiście, że nie chcą równych praw. One chcą więcej praw, tak jak każdy chory z żądzy wolności.

    OdpowiedzUsuń
  12. I taka jest pointa teaser'a, właśnie zawisła na tablicach – "Chcą większych praw". Niby fajnie... ale nie dla reklamy, była bardzo przewidywalna (bolączka polskich teaser'ów). W dodatku autor tej kampanii zapewne ma gdzieś te sprawy, kobiety zostały tu potraktowane jak każda inna grupa docelowa (firmy np.). Ale czego się nie zrobi, żeby wcisnąć produkt...

    OdpowiedzUsuń