7.4.10

Taka jest wola jurcioludu

Wygrał temat nr 4 (matematyka, sprytna jucha, wydatnie pomogła zliczyć głosy). jurciopan skupi się na ostatniej odsłonie kampanii pod patronatem UE, z udziałem Moniki Pyrek [LINK].
Poprzeczka jest zawieszona na 4,70 m, a ja mam 1,70. Jak to możliwe, że skaczę tak wysoko?
Noo… bo mam długą, sprężynującą tyczkę z której się wybijam?

Takiego wała! Oto prawidłowa odpowiedź zatwierdzona przez UE:
Jedną z technik jest wykorzystanie środka ciężkości. Gdy stoję, środek ciężkości mam na wysokości bioder. Ale kiedy skaczę, ja jestem nad poprzeczką, a środek ciężkości pod nią. Dzięki temu mogę skakać jeszcze wyżej. Matematyka, możesz na nią liczyć.
Hmm… Jednak to poza Unią, kpiąc sobie z eurowygibasów, żyje caryca matematyki, Jelena Isinbajewa, która nienagannie panuje nad swoim środkiem ciężkości (5,06 m). Jakiś czas temu, bardzo prymitywnie porachowała sobie, że jak będzie pobijać swój własny rekord tylko o jeden centymetr, to sponsorzy pięknie dociążą jej portfel. Kiedyś podobnie wyliczył to sobie jej krajan, Siergiej Bubka (6,14 m). A właśnie – czy twórcy tej reklamy nie popełnili przypadkiem fatalnego nietaktu? Jak na dłoni widać tu wyższość facetów nad kobitkami w naukach ścisłych! Średnio o cały metr… Marnym pocieszeniem jest fakt, że sama „królowa nauk” to „ona”.
–––––––––
Autor wrysa ukończył 5-letnie liceum o profilu matematyczno-fizycznym i jest niezależnym autorytetem w dziedzinie przydatności tych przedmiotów w życiu
.

7 komentarzy:

  1. Pięcioletnie liceum? Ja szczerze mówiąc po 3 latach mam już serdecznie dość.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie to były czasy ;)

    pzdr, jur

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja bym wolał przedwojenny system w nim wyrastało wielu geniuszy.
    http://2.bp.blogspot.com/_jLdEId-uwUE/S6_N9eXzt6I/AAAAAAAABVs/Vjlr_8WT7dQ/s1600/Kloss.jpg
    a tu taka mała gradka ja osobiście na wikipedii wyniuchałem to ze 2 lata temu ale warto się przyjrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  4. Akcja "Dziadek" =) proszę jak w miarę łatwo można zrobić komiks! pzdr, jur

    OdpowiedzUsuń
  5. Wolnościowiec z misją4/10/2010 12:26 AM

    A ja bym wolał system moralny i wydajny - to jest wolne społeczeństwo. Kto chce się uczy - niech się uczy, ale za swoje pieniądze. Kto nie chce - niech się obija, lub pracuje. Proste i uczciwe. Każda inna propozycja jest NIEMORALNA i jako takiej - nie mogę jej poprzeć.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jurcio zrób jakiegoś wrysa ku pokrzepieniu serc.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń